fbpx Skip to main content

קהל יקר,

בעולם שבו הקווים בין המציאות לוירטואלית מיטשטשים יותר ויותר, קהילת המשחקים הפכה לפלטפורמה עוצמתית לשינוי חברתי. לאחרונה, מחאה פרו-פלסטינית ברובלוקס זכתה לתשומת לב משמעותית. לאחר שנחשפנו לאירוע, הרגשנו שזה חיוני לתת . זו הסיבה שאירחנו אתמול (יום א', 29.10.23) הפגנה נגדית בשרת ParlaGames, שרת המיינקראפט הפופולרי ביותר בישראל, כדי להראות את תמיכתנו במדינה שלנו ואת החזרתם הבטוחה של בני הערובה שלנו. האירוע אורגן על ידי הפרלמנטום, קהילת המשחקים המובילה בישראל, שהכינה מודלים ואירגנה את כל הצרכים הלוגיסטים. האירוע התרחש גם בתמיכתו של עידן תלם (indegame), הגיימר הכי מפורסם בארץ. האירוע ראה מאות משתתפים מרחבי כל הארץ בפלטפורמה המקוונת של המיינקראפט. השיא של האירוע היה נאום מרכזי של שי בן בסט, יוטיובר מוכר וחלק מהנהגת קהילת פרלמנטום.

באירוע, שי בן בסט, ידוע גם בתור היוטיובר הפופלרי "מר שיבולת" נשא דברים: "כשאנחנו משחקים במיינקראפט, אנחנו יודעים את החשיבות של הישרדות, בנייה וחזון", פתח שי. "במשחק הזה, אנחנו יוצרים עולמות, מתוך ידיעה, מתוך התודעה, בונים ומבצרים את הקהילה שלנו מפני המפלצות. אבל היום, אנחנו יודעים שהמפלצות האמיתיות הן לא רק במשחק. כמו במיינקראפט אנחנו בונים, אבל לא רק מבנים, אלא גם קהילה, תרבות, אנחנו בונים מדינה". דבריו של שי מהדהדים את כולנו. הם מזכירים לנו שהעקרונות היקרים לנו בעולמות הווירטואליים שלנו – קהילה, תרבות ואחדות – הם אותם עקרונות שמנחים אותנו בעולם האמיתי. בתקופות של משבר, העקרונות האלה הם שיצליחו לעבור אותנו. שי פרסם על כך גם בעמוד הלינקדאין שלו.

 

המחאה הנגדית שלנו הייתה יותר מסתם התכנסות במרחב וירטואלי; זה היה עדות לחוסן ולאחדות של קהילת המשחקים הישראלית. אנחנו עומדים יחד, לא רק מול אתגרים וירטואליים, אלא גם מול אתגרים בעולם האמיתי. אנחנו עומדים למען ארצנו, ואנחנו עומדים למען החזרתם הבטוחה של בני הערובה שלנו. המחאה אמנם ארכה כשעה בהם מאות גיימרים צעירים הביעו את תמיכתם הבלתי מעורערת בישראל, אך עדיין ניתן להראות תמיכה רבה על ידי שליחה של מכתבים וירטואלים במיינקראפט לחיילים.

צילום מסך מהנאום של שי בן בסט

אנו מודים לכל מי שבא להשתתף,
אנו רוצים בהזדמנות זאת לאחל נחת למשפחות החטופים ולהביע תמיכה בחיילינו ובכוחות מערכת הביטחון.

על החתום,

קהילת הפרלמנטום

 

Leave a Reply